Анотация

Курсът по "Теория на възпитанието" цели запознаване на студентите с основните понятия и области в сферата на теоретико-възпитателната проблематика. Разглеждат се теми, свързани със спецификата на възпитателния процес, целите, принципите, методите, съдържанието, факторите на възпитанието, самовъзпитанието и др.

Курсът е задължителен за студенти от специалност Педагогика - 2 курс

Курсът по Методика на обучението по родинознание в I – IV клас е предназначен за студенти, които желаят да придобият образователно-квалификационната степен “Бакалавър по педагогика”.

Целта на курса е да предостави на студентите информация за основните аспекти от развитието на дидактиката на родинознанието и природознанието като частна дидактика - същност, възникване, съвременни концепции за нейното развитие, основни дидактически категории, иновационни технологии. При завършването на курса студентите ще умеят да правят различни методически разработки и да използват различни статегии за активно учене при работа с ученици от началното училище по учебните предмети роден край, околен свят, човекът и природата и човекът и обществото.

Целта на обучението по ИОПУБ е студентите да се запознаят с възникването и развитието на учебно-възпитателната теория и практика в България.

Основната задача на курса е да обогати научната подготовка на бъдещите специалисти-педагози.

Очакваните резултати от обучението по ИОПУБ са свързани с формиране в студентите на обективни критерии за оценка на историко-педагогическите явления и процеси, както и обективен подход при анализа на проблемите на съвременната учебно-възпитателна теория и практика в България.

Изучаването на дисциплината Основи на педагогическите изследвания има за цел да осигури на студентите теоретична и практическа подготовка за появата, развитието, същността, организирането и осъществяването на научните педагогически изследвания.
В рамките на курса студентите овладяват знания за появата и развитието на научните педагогически изследвания; същността, особеностите и типологията на педагогическите изследвания; основните етапи в подготовката, планирането и провеждането на педагогическото изследване; същността и особеностите на най-широко прилаганите методи за изследване; основните начини за обработка, представяне и анализ на данните от изследването.
Чрез включване на студентите (самостоятелно и в екип) в изпълнение на практически задания, у тях се формират умения да планират, организират и осъществяват емпирично педагогическо изследване; да оперират адекватно с получените данни от изследването; да анализират и интерпретират професионално получените резултати.
В края на курса студентите формират професионална компетентност в областта на планирането, организирането и осъществяването на педагогически изследвания.

Анотация