Изучаването на дисциплината Основи на педагогическите изследвания има за цел да осигури на студентите теоретична и практическа подготовка за появата, развитието, същността, организирането и осъществяването на научните педагогически изследвания.
В рамките на курса студентите овладяват знания за появата и развитието на научните педагогически изследвания; същността, особеностите и типологията на педагогическите изследвания; основните етапи в подготовката, планирането и провеждането на педагогическото изследване; същността и особеностите на най-широко прилаганите методи за изследване; основните начини за обработка, представяне и анализ на данните от изследването.
Чрез включване на студентите (самостоятелно и в екип) в изпълнение на практически задания, у тях се формират умения да планират, организират и осъществяват емпирично педагогическо изследване; да оперират адекватно с получените данни от изследването; да анализират и интерпретират професионално получените резултати.
В края на курса студентите формират професионална компетентност в областта на планирането, организирането и осъществяването на педагогически изследвания.

Целта на курса по История на образованието и педагогическите учения е да запознае студентите с причините за възникването и развитието на възпитанието и образованието, на училището като социално-педагогически институт, който осъществява в обществото определени функции, на педагогическите възгледи и учения от древността до наши дни.

Основната задача на курса е да разкрие причинно-следствените връзки и отношения между цялостното обществено-икономическо развитие от една страна и педагогическите явления и практики от друга страна.

Очакваните резултати от обучението по тази дисциплина се свързват с формиране в студентите на научен, исторически подход при определяне мястото и значението на определени педагогически явления; изграждане на умения за безпристрастност при формулирането на оценки по отношение Историята на педагогиката и педагогическите учения.

Целта на курса по История на образованието и педагогическите учения е да запознае студентите с причините за възникването и развитието на възпитанието и образованието, на училището като социално-педагогически институт, който осъществява в обществото определени функции, на педагогическите възгледи и учения от древността до наши дни.

Основната задача на курса е да разкрие причинно-следствените връзки и отношения между цялостното обществено-икономическо развитие от една страна и педагогическите явления и практики от друга страна.

Очакваните резултати от обучението по тази дисциплина се свързват с формиране в студентите на научен, исторически подход при определяне мястото и значението на определени педагогически явления; изграждане на умения за безпристрастност при формулирането на оценки по отношение Историята на педагогиката и педагогическите учения.

Основната цел на курса е свързана с формиране на познания за възможностите и ограниченията на електронното портфолио и конкретно на възможностите на платформата за създаване на електронно портфолио Махара, както и на умения за разработване и поддържане на е-портфолио - Махара.

В резултат на обучението по дисциплината „Електронно портфолио” ще се формират и обогатят:

  • знания относно основните характеристики на е-портфолиото и в частност на Махара електронно портфолио;
  • знания за възможностите на е-портфолиото в областта на документирането, проследяването на прогреса в ученето, планирането и представянето на персоналното и професионалното развитие, както и за оценяване на постиженията на обучаваните.
  • знания и умения за създаване и управление на страници и колекции в платформата Махара;
  • знания относно създаване и администриране на различни групи, в т. ч. групи за оценка в платформата Махара;
  • знания и умения за осъществяване на рефлексия с оглед оптимизиране на собственото учене;
  • умения за представяне на разработено от студентите Махара електронно портфолио.