Курсът  е предназначен за студенти – магистърска степен в специалност Специална педагогика. Основната цел на лекционния курс е придобиване на основни знания, свързани със спецификата на слуховите нарушения и работата с деца с увреден слух. Специално внимание се отделя на слуховата функция в норма и патология, класификациите на слуховите нарушения, значението на слуха за езиковото и речевото развитие на децата, алтернативните средства за комуникация и терапия, както и звукоусилващите устройства и технологии.  Акцентът пада върху кохлеарната имплантация като  едно от най-съвременните постижения за оптимизиране на слуховото възприятие.

Обект на дискусии са основните пътища за терапия и обучение на децата с увреден слух, както и моделите за интеграция на тези деца сред чуващите. Във връзка с това се предлагат насоки за оптимизиране на акустичната  среда в общообразователните училища и адаптирането на педагогическия подход на педагозите в тях. Разкриват се спецификите в отговорностите и професионалните задължения на слухово-речевия рехабилитатор и ресурсния учител. Предлагат се насоки при изготвянето на индивидуален учебен план за ученик със слухов дефицит, обучаван в общообразователно учебно заведение.