Основа цел на тази дисциплина е да предложи базисни знания относно особеностите и обучението на зрително затруднените деца и ученици. Вниманието ще се фокусира в следните области:

-          групи зрително затруднени – класификация. Основни зрителни заболявания.

-          периодизация в грижите на обществото за зрително затруднени лица.

-          особености на учебния процес при зрително затруднени – брайлово писмо и релефни изображения.

-          специални програми за зрително затруднени - ориентиране и мобилност; полезни умения; зрително подпомагане.

-          интегрирано и включващо обучение при зрително затруднени. Модели на интегрирано и включващо обучение. Функции на ресурсния учител.

-          обучение на специфични групи зрително затруднени деца – с множество увреждания, сляпоглухи.

-          маниеристично поведение при зрително затруднени.

-          вербализъм при зрително затруднени.

-         особености на вербалното и невербалното общуване при зрително затруднени.

В края на курса студентите ще имат основни познания върху особеностите на обучение на тези ученици, включващи масови, специални и адаптирани програми, ще са запознати със същността на брайловото писмо като основно средство за четене и писане при слепите, с релефните изображения като символ на нагледността, с особеностите на интегрираното и включващото обучение на тази категория ученици и с някои типични особености, произтичащи от слепотата и слабото зрение.