Завършвайки този курс, обучаемите ще могат да преподават ИКТ в началното училище, като познават и прилагат разнообразни софтуерни образователни технологии.
В края на този курс обучаемите:
- ще знаят целите, стандартите и темите от учебните програми по ИКТ в началното училище;
- ще идентифицират и дефинират основните компоненти на компютърната система и тяхната функционална специфика в контекста на обучението в началното училище;
- ще познават и оперират с образователен софтуер и мултимедия за началното училище, и ще ги използват за подходящи образователни цели;
- ще са запознати с нормативните документи, включващи правила за безопасната работа при използването на компютърни системи в учебни занятия и ще ги прилагат в учебната среда;
- ще развият и усъвършенстват компетентностите си за самостоятелно проучване и експериментиране с различни софтуерни продукти в процеса на обучение.
Използваното изображение е свалено от тук и е собственост на автора ©Woodleywonderworks, свободно за разпространение под лиценз CC BY 2.0.
- Преподавател: Любка Алексиева
- Преподавател: Николай Цанев
Курсът е ориентиран в полето на педагогическите измерения на дигитализацията на музеите. Основната идея е на основата на познаване и анализиране на съвременното състояние на използването на ИКТ в музеите да се формулират и сведат на равнището на практическите измерения основните ползи и потенциални възможности за осъществяване на образователната функция.
- Teacher: Вася Делибалтова
Целите на курса са свързани с усвояване на знания за планиране, създаване и представяне на учебно съдържание пред аудитория. Разглеждат се както особеностите в структурно и съдържателно отношение, така и специфики на комуникирането на информация в разнообразен образователен контекст. В практически план се изграждат конкретни технологични умения за разработване на учебни презентационни продукти с различни видове софтуер. В курса са включени тренинги за работа с различни видове презентационен хардуер и софтуер и интегрирането им при представяне на разработените от обучаемите презентации.
- Teacher: Благовесна Йовкова
Тази дисциплина въвежда обучаемите в педагогическите възможности на УЕБ 2.0 технологиите, които моделират нови подходи към ученето, преподаването и педагогическото взаимодействие, базирани на сътрудничество и обмен на знания. Тя се стреми в теоретичен план да въведе студентите към същността на уеб базираното обучение на основата на разнообразни УЕБ 2.0 технологии и услуги, свързани с неговото реализиране. Акцентира се върху концептуализиране на ученето в онлайн учещи общности, които се подпомагат взаимно и си сътрудничат, споделяйки своите знания.
Практическата част на курса се фокусира върху действителното прилагане на избрани Web 2.0 инструменти, които студентите използват ежедневно в личното си виртуално пространство. Целта е да им се даде възможност да придобият педагогически практически опит и технологична компетентност да интегрират тези инструменти в различни образователни контексти в средното, висшето и продължаващото образование.
- Teacher: Благовесна Йовкова
- Teacher: Стоян Съев
В този курс ще се запознаете с разнообразни подходи за създаване и използване на мултимедийни материали при проектиране и реализиране на курсове за електронно обучение. Ще овладеете на практика методология за създаване на мултимедийни продукти и програми за практическо реализиране на такива продукти като Camtasia Studio и AutoPlay Media Studio.
- Teacher: Благовесна Йовкова
- Teacher: Олег Константинов
- Teacher: Благовесна Йовкова
- Teacher: Румяна Пейчева-Форсайт
В процеса на обучение студентите ще се запознаят и ще обогатят познанията си относно възможностите и ограниченията на електронните технологии в областта на оценяването на постиженията на учениците. Основните акценти са свързани с коментиране на различни стратегии и методи за оценяване на постиженията, работа със специализиран софтуер за създаване на инструменти за оценяване, разпознаване на проявленията на субективизъм при оценяването и обсъждане на възможностите за неговото минимизиране. По време на курса ще бъдат представени и коментирани съществуващи инструменти, разработени със специализиран софтуер. Обучаваните ще се запознаят с различни примери, въз основа на които ще разработят собствени варианти на електронен тест и електронно портфолио Махара. Специално внимание по време на занятията ще бъде отделено и ще бъдат осигурени възможности на студентите за самооценяване, взаимно оценяване, индивидуална и групова рефлексия.
Курсът е отличен с Epprobate label - международен сертификат за качество.
- Teacher: Галина Георгиева
Целта на настоящия курс е да се запознаят студентите със същността на понятието електронна учебна среда, видовете среди и основните елементи, които са общи за тях. Курсът разглежда различните инструменти на електронна учебна среда MOODLE и тяхното технологично реализиране в процеса на разработване на онлайн учебен курс.
Задачите на курса са:
- Да се запознаят студентите с понятието електронна учебна среда и неговите основни елементи.
- Да се запознаят с инструментите за създаване и публикуване на учебни материали и ресурси във виртуална учебна среда MOODLE.
- Да се запознаят с инструментите за създаване на индивидуални и групови учебни задачи онлайн и възможностите за тяхното провеждане в процеса на обучение.
- Да се запознаят студентите с формите на оценяване, заложени в електронна учебна среда MOODLE и алгоритмите за тяхното дефиниране и реализиране.
- Teacher: Румяна Пейчева-Форсайт
- Teacher: Стоян Съев
- Teacher: Благовесна Йовкова
- Teacher: Румяна Пейчева-Форсайт
Въпросите, свързани с използването на ИКТ в образователен контекст сега се явяват ключови в педагогическата теория и практика. Тази дисциплина въвежда студентите в методологическите основи, теоретичните проблеми и дискусии, свързани с практиката на интегриране на технологиите в разнообразие от образователни контексти във всички степени и форми на формалната образователна система.
Тази дисциплина цели създаването на една обща теоретична рамка за критично и аргументирано оценяване на образователната практика, научните изследвания и развитието на образователните информационни и комуникационни технологии.
Тя се стреми към въвеждане на студентите в развитието на концептуалните, педагогически, психологически, социални, технологичични и технически аспекти на феномена „електронно обучение”.
- Teacher: Благовесна Йовкова
- Teacher: Румяна Пейчева-Форсайт