Курсът въвежда студентите в проблематиката, свързана с интегриране на съвременните ИКТ в обучението и рехабилитацията на деца със специални образователни потребности, като представя текущото състояние в областта и перспективите за развитие. Акцентира се върху педагогическите възможности на съвременните ИКТ в контекста на специалната педагогика за повишаване на ефективността на преподаване и учене, като са представени техните потенции за обучението на четири основни групи деца със специални образователни потребности.

Разглеждат се политиките на различни страни и България по отношение  на използването на ИКТ при обучението на деца със СОП. Студентите се запознават с основните подходи при работа с тези деца, с проблемите, възникващи при използването на съвременните компютърни технологии при тяхното обучение. Разглеждат се и различните типове подпомагащи технологии и средства, вградени в операционните системи, които улесняват достъпа до компютърните системи за деца със СОП. По време на курса се демонстрират съществуващи софтуерни програми за обучение на деца със СОП. Обърнато е специално внимание на проблема за интеграцията на тези деца в общообразователни училища и използването на различни технологии за подпомагане на ученето и ускоряване на процеса на интегриране.

Целите на курса са свързани с усвояване на знания за планиране, създаване и представяне на учебно съдържание пред аудитория. Разглеждат се както особеностите в структурно и съдържателно отношение, така и специфики на комуникирането на информация в разнообразен образователен контекст. В практически план се изграждат конкретни технологични умения за разработване на учебни презентационни продукти с различни видове софтуер. В курса са включени тренинги за работа с различни видове презентационен хардуер и софтуер и интегрирането им при представяне на разработените от обучаемите презентации.

В този курс ще се запознаете с разнообразни подходи за създаване и използване на мултимедийни материали при проектиране и реализиране на курсове за електронно обучение. Ще овладеете на практика методология за създаване на мултимедийни продукти и програми за практическо реализиране на такива продукти като Camtasia Studio и AutoPlay Media Studio.

В процеса на обучение студентите ще се запознаят и ще обогатят познанията си относно възможностите и ограниченията на електронните технологии в областта на оценяването на постиженията на учениците. Основните акценти са свързани с коментиране на различни стратегии и методи за оценяване на постиженията, работа със специализиран софтуер за създаване на инструменти за оценяване, разпознаване на проявленията на субективизъм при оценяването и обсъждане на възможностите за неговото минимизиране. По време на курса ще бъдат представени и коментирани съществуващи инструменти, разработени със специализиран софтуер. Обучаваните ще се запознаят с различни примери, въз основа на които ще разработят собствени варианти на електронен тест и електронно портфолио Махара. Специално внимание по време на занятията ще бъде отделено и ще бъдат осигурени възможности на студентите за самооценяване, взаимно оценяване, индивидуална и групова рефлексия.

Курсът е отличен с Epprobate label - международен сертификат за качество.

Целта на настоящия курс е да се запознаят студентите със същността на понятието електронна учебна среда, видовете среди и основните елементи, които са общи за тях. Курсът разглежда различните инструменти на електронна учебна среда MOODLE и тяхното технологично реализиране в процеса на разработване на онлайн учебен курс.

Задачите на курса са:

  • Да се запознаят студентите с понятието електронна учебна среда и неговите основни елементи.
  • Да се запознаят с инструментите за създаване и публикуване на учебни материали и ресурси във виртуална учебна среда MOODLE.
  • Да се запознаят с инструментите за създаване на индивидуални и групови учебни задачи онлайн и възможностите за тяхното провеждане в процеса на обучение.
  • Да се запознаят студентите с формите на оценяване, заложени в електронна учебна среда MOODLE и алгоритмите за тяхното дефиниране и реализиране.

Въпросите, свързани с използването на ИКТ в образователен контекст сега се явяват ключови в педагогическата теория и практика. Тази дисциплина въвежда студентите в методологическите основи, теоретичните проблеми и дискусии, свързани с практиката на интегриране на технологиите в разнообразие от образователни контексти във всички степени и форми на формалната образователна система.

Тази дисциплина цели създаването на една обща теоретична рамка за критично и аргументирано оценяване на образователната практика, научните изследвания и развитието на образователните информационни и комуникационни технологии. 

Тя се стреми към въвеждане на студентите в развитието на концептуалните, педагогически, психологически, социални, технологичични и технически аспекти на феномена „електронно обучение”.