Тракологията е интердисциплинарна наука, която изучава историята и културата на древните траки. Те не са създали собствена литературна традиция и писмените извори за тях са фрагментарни, идващи от външни наблюдатели. Времето на дигиталните технологии позволява прилагането на иновативни методи и комплексни подходи, включително от областта на дигиталната хуманитаристика, за пълноценен и всеобхватен анализ на собственотракийските извори.

     Целта на избираемия курс „Диагностика на резултатите от обучението по математика“ е свързана с формиране у студентите на практически умения за диагностициране нивото на знанията, уменията и компетентностите по математика на учениците от първи до четвърти клас. При обучението си по тази избираема дисциплина ще разширите и надградите подготовката си в областта на методиката на обучението по математика в начална училищна възраст.


Целта на дисциплината Анализ на междуезиковото разбиране е да запознае студентите със сравнително нова интердисциплинарна област, която съчетава въпроси, свързани с културното и езиковото многообразие, езиковия пренос, стратегиите за учене на език и междукултурната компетентност. Разискват се проблеми, свързани с когнитивните процеси, основите на междуезиковото разбиране, методът на „седемте сита”. Предмет на занятията са и европейски проекти като REDINTER, ILTE, IGLO, InterCom.

Основната цел на изборния курс  по Клинична химиия за е да се осигурят на бъдещите специалисти  задълбочени познания,  компетентност и умения,  отговарящи на изискванията на съвременната лабораторна наука в следните насоки:

методична - разработка, внедряване, стандартизация, качествен контрол  на съвременните клинично-лабораторни методи за изследване на химическия състав на биологичните течности и тъкани на човешкия организъм с оглед подпомагане на ранната диагноза, прогноза, контрол на динамиката на болестния процес и на ефекта от лечението, ефективна профилактика, както и оценка на на степента на възстановяване на здравето и трудоспособността;

лабораторно-диагностична - референтни граници и информативно съдържание на клинично - лабораторните показатели с оглед клиничната интерпретация на промените им при различни състояния и заболявания.

След курса ще добиете знания по отношение на методите за анализ на химичния състав на биологичните течности, осигуряването и управлението на качеството на лабораторния резултат,  индикация за извършване на анализ за конкретен показател,  ще познавате информативното значение на резултатите от лабораторния анализ за всеки показател.

Ще можете да оценявате аналитичната и диагностичната надеждност на методите за анализ в клинико-лабораторната дейност, ще различавате грешките във всеки етап от лабораторния процес, ще познавате същността на биохимичните процеси при състояние на здраве и болест, ще имате компнтентостта за извършване на научно-изследователска дейност, фундаментална или приложна, за да се постигнат допълнителни познания в областта на клиничната химия и лабораторната медицина

      

·     


В световен мащаб се налага тенденцията за консумация на продукти с доказан произход, бил той географски или по друг признак. След успешно завършване на курса, ще можете да прилагате мощната инструментална техника за анализ, предлагана от ICP-MS в комбинация със статистически методи за охарактеризиране и идентификация на различни традиционни български храни по географски и ботанически произход или други признаци.

Лекционният курс цели да запознае студентите-педагози със същността на уменията за интерпретиране на пословици  и поговорки от деца в предучилищна възраст,  както и да очертае специфика на педагогическото взаимодействие в тази насока.