Тази дисциплина въвежда обучаемите в педагогическите възможности на УЕБ 2.0 технологиите, които моделират но­ви подходи към ученето, преподаването и педагогическото взаимодействие, базирани на сътрудничество и обмен на знания. Тя се стреми в теоретичен план да въведе студентите към същността на уеб базираното обучение на основата на разнообразни УЕБ 2.0 технологии и услуги, свързани с неговото реализиране. Акцентира се върху концептуализиране на ученето в онлайн учещи общности, които се подпомагат взаимно и си сътрудничат, споделяйки своите знания.

Практическата част на курса се фокусира върху действителното прилагане на избрани Web 2.0 инструменти, които студентите използват ежедневно в личното си виртуално пространство. Целта е да им се даде възможност да придобият педагогически практически опит и технологична  компетентност да интегрират тези инструменти в различни образователни контексти в средното, висшето и продължаващото образование.

Курсът въвежда студентите в проблематиката, свързана с интегриране на съвременните ИКТ в обучението и рехабилитацията на деца със специални образователни потребности, като представя текущото състояние в областта и перспективите за развитие. Акцентира се върху педагогическите възможности на съвременните ИКТ в контекста на специалната педагогика за повишаване на ефективността на преподаване и учене, като са представени техните потенции за обучението на четири основни групи деца със специални образователни потребности.

Разглеждат се политиките на различни страни и България по отношение  на използването на ИКТ при обучението на деца със СОП. Студентите се запознават с основните подходи при работа с тези деца, с проблемите, възникващи при използването на съвременните компютърни технологии при тяхното обучение. Разглеждат се и различните типове подпомагащи технологии и средства, вградени в операционните системи, които улесняват достъпа до компютърните системи за деца със СОП. По време на курса се демонстрират съществуващи софтуерни програми за обучение на деца със СОП. Обърнато е специално внимание на проблема за интеграцията на тези деца в общообразователни училища и използването на различни технологии за подпомагане на ученето и ускоряване на процеса на интегриране.

Целите на курса са свързани с усвояване на знания за планиране, създаване и представяне на учебно съдържание пред аудитория. Разглеждат се както особеностите в структурно и съдържателно отношение, така и специфики на комуникирането на информация в разнообразен образователен контекст. В практически план се изграждат конкретни технологични умения за разработване на учебни презентационни продукти с различни видове софтуер. В курса са включени тренинги за работа с различни видове презентационен хардуер и софтуер и интегрирането им при представяне на разработените от обучаемите презентации.

За обсъждане на управленски и организационни въпроси, свързани с магистърска програма "ИКТ в образованието".