учител - Десислава Петрова

С този курс ще ви покажем всичко, което сме научили от нашето едногодишно плаване в океана на знанията. Ще открием съкровищата на познанието и силата на човешкия дух.

Няма път без премеждия и препятствия, които ние и тук ще  трябва да преодолеем. Ще се качим на кораба "Откриватели", за да направим заедно чудно пътешествие. Както всяко плаване и това си има маршрут и карта. По време на плаването ще посетим няколко острова- островът на Буквите; островът на Книжките; островът на Цифрите; остров Чуден свят;  и островът на Малчугани майсторани. На всеки остров ще намерим съкровище, което е много ценно и ще трябва да помним завинаги. Помощник в вашето забавно пътешествие ще бъде Щурчо, но разбира се и твоите родители. И не забравяй капитанът на кораба „Откриватели“ се казва г-жа Диана Мандилова.

Всички на борда!

 

https://www.canva.com/design/DAFZbeEtvJo/qgzfXjUxP1HBsx4AppiUtg/edit?utm_content=DAFZbeEtvJo&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton


Географското положение на България разкрива пространствените ѝ позиции на природногеографската, политическата и стопанската карта на света. То е един от факторите на многообразието на природната среда, за спецификата на демографските и селищни процеси, за различните политически и икономически модели на развитие на страната. Релефът на България е съчетание от низини,равнини и планини. Той е фактор за формирането на климата и водите, за териториалното разпределение на почвите и растителността. Обучението по човекът и обществото образование е насочено към овладяване на базисни знания, умения и отношения, свързани с изграждането на обществените и гражданските компетентности на ученика.

В този курс учениците ще опознаят и научат:

  • какво е местоположението на България на Балканския полуостров и в Европа;
  • какво е значението на „кръстопътното" положение на България;
  • кои са границите на България;
  • кои са съседните държави на страната ни;
  • откога България е член на Европейския съюз.

Ще знаят:

  • кои са природните области на България;
  • как да определят местоположението на природните области;
  • какви са промените в природната среда, предизвикани от човека;
  • какви са различните видове защитени природни територии и обекти;
  • каква е връзката между безотговорното отношение към природните богатства и заплахите за бъдещето на хората.
В края на този курс учениците ще знае да използва географската карта и глобуса като източници на знания за местоположението на България на Балканския полуостров и в Европа.Ще знае за принадлежността на България към Европейския съюз.Ще дава примери значението на кръстопътното положение на България за стопанското и културното й развитие. Ще познава, намира и изброява природните области в България.С помощта на карта определя местоположението на природните области и значението му за живота на хората. Ще прави сравнение и ще коментира промени в природната среда, предизвикани от човека и как може да бъде променено това поведение. Ще дава примери за отговорно поведение при природни бедствия. Ще разбира зависимостта между безотговорното отношение към природните богатства и заплахите за бъдещето на хората.

Добре дошли в предизвикателството ''SOS  приятели - подпомагане на връстници"!

Този курс е насочен към подпомагане на гражданското образование на младите хора чрез развиване на активна поведенческа и личностна компетентност. Всички теми, които ще разгледаме в този курс са свързани с учебното съдържание на предметите от културно-образователната област "Обществени науки, гражданско образование и религия" - роден край, околен свят, човекът и природата, човекът и обществото. В темите "Аз общувам с другите", "Моето семейство", "Аз избирам професия", "Аз съм гражданин на моята държава" и "Аз се грижа за здравето си" ще се използва потенциала на групата от връстници, която дискутира. Тук заедно ще стигате до решения, които не само ще се помнят дълго, но и ще ви ангажират, точно защото са ваши лични решения. 

Това е пространство за повишаване на компетентността в общуването, чрез която учениците се научават да се отнасят към другите по начин, който сътворява приятелства, развива умения за помагане и ги кара да ценят самите себе си повече. Тук са представени серия упражнения за общуване и доверие, които следват логиката на груповата работа и са насочени главно към създаване на климат на приемане и уважение в групата, упражнения за раздвижване, себеизразяване, концентрация и стимулиране на творчеството, както и за създаване на екип.

    На добър час, приятели!