Създаването на дигитална история е дигитален инструмент за онлайн учене в група. Бихте могли да го използвате, адаптирате и доусъвършенствате в процеса на вашата професионална практика.

Дигиталният инструмент е процесът по създаване на дигитална история:

Чрез него ще придобиете знания и умения за:

онлайн учене в група/колаборативна работа

самостоятелно/саморегулирано учене

създаване на дигитална история

използване на софтуер за създаване на дигитална история

Чрез него ще изследвате, проучвате, анализирате, синтезирате и осмислите информация  относно избраните теми от учебното съдържание в настоящата дисциплина.

Процесът по създаване на дигитална история е разделен на два етапа. Първият е подготвителен. Чрез него ще анализираме нивото на знанията и уменията, за да разполагаме с основа за адекватни постижения спрямо индивидуалните интереси. Саморефлексията, дискусиите и груповите рефлексии са инструментите, които ще подпомагат вашето учене. Ще се подготвим за учене в група и за практическия процес по създаване на дигитална история. Ще усвоите базови знания и умения в две посоки:   онлайн учене в група и създаване на дигитални истории.

Вторият етап е същинската част на създаването на дигитална история. Отново в две посоки: колаборация и създаване на дигитална история. Тук вече ще се подготвени и ще използвате знанията и уменията постигнати от първия етап. Фокусът е върху учебното съдържание. Заедно ще изследваме, проучваме, дискутираме, анализираме и синтезираме информацията. Информацията ще търсим и създаваме заедно. 

! Всеки работи индивидуално, но споделя резултатите и проблемите с останалите, помагайки си взаимно!

Целта е да създадем общи колаборативни дигитални истории, които ще споделим за използване от други учещи общности. 


По време на курса ще преминете през следните етапи:

Входна Анкета /индивидуална/

Сформиране на групи

Всяка група изучава една тема от посочените по долу. Изучаването на темата следва няколко стъпки:

Темата се проучва, 

на база синтезиране на информацията се

оформя  сценарий. 

Подготвят се ресурси и 

се създава дигитален колаборативен продукт. Ресурсите са авторски, групово създадени.

!Заедно ще реализираме обща цел, синхронизирана с личните цели и интереси.

Заключителната част е писане на научен доклад

В този курс ще научите да предавате със свои думи чужд текст, да не изпускате важни моменти от текста, да не променяте събитията и да преразказвате думите на героите. 

Информационните технологии представляват съвкупност от средства и методи за обработка и предаване на данни или първична информация с цел получаване на информация с ново качество (информационен продукт) за състоянието на обекта, процеса или явлението.

Главната цел при използване на информационните технологии е в повишаване ефективността на бизнеса чрез използване на:

  • компютърна техника;
  • разпределена обработка на информация;
  • разпределени бази данни,
  • разнообразни информационни мрежи и т.н.

В този курс ще научите основните похвати за работа с различни компоненти на информационните технологии. 

За учениците, преди началото на учебната година, е необходим преговор на изучения в предходната година материал - основите върху които ще се гради новото.

Целта на настоящия курс е затвърдяване основните знания и умения по български език и литература, формиране на умения за използване на различни източници на информация. 

Скъпи ученици,

В този курс ще се научите как да се предпазвате от вируси и как да защитите компютъра си.

Как да се предпазите от кибер тормоз.

Ще надградите вашите знания и умения за програмите Word, Excel, PowerPoint

Ще разберете какво е авторско право и авторско право на софтуерни продукти.

Целта на настоящия курс е учениците да  усъвършенстват уменията си  при писане на различни видове текст. 

  • Да конструират  собствени текстове по определена тема или основна мисъл с подходящи изразни средства.
  • Да  разширят своите познания за повествователни и описателни текстове.
  • Да се запознаят с новия вид съчинение - разсъждение.
  • Да възпитат вкус към ясния, точен и правилен езиков изказ.

Темите в курса ще отговарят на учебното съдържание по български език за IV клас. Поставяните задачи ще са индивидуални и групови  и ще допълват  и надграждат знанията и уменията придобити в класната стая.

        

In this course we will take a adventure trying different teaching strategies.You will meet other teachers and together you will learn, share and communicate. You will be able to explore large variety of resources, create products, receive feedback and test them directly in your classroom.  The course is five weeks long and engagement is five hours per week.

In the end of the course you will have the skills to:

Plan activities like teachers in the best schools

Plan, evaluate and organize group work

Use different methods of formative assessment

Create engaging and rigorus lessons using PBL

 

 

           Във връзка с приемането на българи, живеещи извън Република България, и граждани на Република Македония за студенти в български държавни висши училища по реда на чл. 4, ал. 1 на ПМС № 103/1993 г. и чл. 3, ал. 1 на ПМС № 228/1997 г. създава предпоставки за нарастваща мобилност и интерес към българският език на бъдещите студенти от Македония. Все повече са тези, които искат да придобият определена езикова компетентност за едно по – успешно професионално развитие, което предлагат българските университети.

            Курсът е съобразен с разработената от Съвета на Европа Обща европейска езикова рамка, която описва езиковите, не езиковите знания и знания, които трябва да придобият усвояващите езика кандидат - студенти, за да могат ефективно да живеят и учат в среда, където той се използва.

            В съответствие с тази рамка в курса е застъпен дейностният подход, според който обучаемите трябва да се научат да използват езика в реални ситуации.

            Разработените уроци предвиждат усвояване на езиковите единици и структури, с приоритет на писмената реч и граматиката, трениране на изразяването на определени комуникативни намерения и общи представи с различни езикови средства. Предвидени са игрови упражнения, изхождайки от разбирането, че положителните емоции подпомагат усвояването на езика.

 

 

 

Целта на този курс е да се подпомогне традиционното учене в класната стая. Темите в него ще следват учебното съдържание на предмета, изучаван в клас, като го надграждат и обогатяват.

                                          Мили ученици, 

                                         добре дошли в курса "Човек и природа за трети клас"!

Целта на този курс е да се подпомогне обучението в класната стая по "Човек и природа".

Темите в курса ще следват учебното съдържание в учебника, но и ще го надгражда и обогатява с помощта на допълнителни онлайн ресурси, видео филми, презентации, работни листове и други материали.

Поставените задачи в курса могат да бъдат групови, индивидуални или работа във форум. 

В курса ще е отделено място, където при проблем ще можете да  задавате въпроси, рефлексия за материали, които сте разработили по време на този курс и речник.

                                                   

По време на този курс вие ще придобиете знания за природния и социалния свят, ще изграждате умения и компетентности, подкрепящи процеса на социализация на детската личност. 

Целта на този курс е допълване и надграждане на знанията на учениците по околен свят придобити в час.

Здравейте деца и добре дошли в курса по Български език за 3 клас. В този курс ще научите новите методи на общуване и комуникиране. Най-важното е на този курс да научим граматичната реч и как да използваме думите в изречение и словореда. 

Курс предназначен за бъдещи и настоящи майки, които имат желание да кърмят своите деца, независимо от предишен позитивен или негативен опит с кърменето. Курса предлага основна подготовка за началото на кърменето и първите дни с бебето, основните анатомични и физиологични характеристики на гърдите и на новороденото бебе, възможни трудности, които биха могли да възникнат в началото и в процеса на кърмене, както и техни вероятни решения, отговори на въпроси за продължителността и полезността на кърменето във времето, както и основни подходи за отбиване.